
زمان مطالعه: 2 دقیقه
1403/12/20
رفتار مصرفکننده و ترندهای بازار غذایی
رفتار مصرفکنندگان در بازار غذایی تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند سلامتی، پایداری و روندهای جهانی قرار دارد. شرکتهای غذایی باید با تحلیل این تغییرات، استراتژیهای بازاریابی خود را تنظیم کنند.
(۱) افزایش تمایل به غذاهای ارگانیک و سالم یکی از ترندهای اصلی مصرفکنندگان است.
(۲) تأثیر دیجیتال مارکتینگ و فروش آنلاین مواد غذایی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.
(۳) بستهبندیهای پایدار و بازیافتپذیر مورد توجه مصرفکنندگان محیطزیستدوست قرار گرفتهاند.
(۴) ترجیح مصرفکنندگان به غذاهای رژیمی و پروتئینی به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم افزایش یافته است.
نتیجهگیری:
درک صحیح از رفتار مصرفکننده به شرکتهای غذایی کمک میکند تا محصولات خود را بر اساس نیازهای بازار تنظیم کرده و رقابتپذیری خود را حفظ کنند.