banner
زمان مطالعه: 3
۱۴۰۳/۰۵/۱۳

ایجاد تعادل و پایداری در تولید مرغ تا پایان سال

مدیرعامل اتحادیه جوجه یک روزه با اشاره به رشد بیش از دو برابری تعداد جوجه‌های مادر در کشور اظهار داشت: این امر نویدبخش شرایط مثبت برای تولید است و می‌تواند موجب پایداری تولید تا پایان سال جاری شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل اتحادیه جوجه یک روزه بیان کرد: سال گذشته چالش‌هایی در زمینه تولید جوجه یک روزه به ویژه در بخش جوجه‌های مادر به وجود آمد. در آن زمان، تعداد جوجه‌های مادر حدود ۵۰۰ هزار قطعه بود. اما با اقدامات انجام‌شده در جهت بازسازی تولید، تا خرداد ماه امسال توانستیم تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه را از منابع داخلی و سایر سویه‌های خارجی به دست آوریم.

صدیق پور افزود: این امر نوید خوبی برای تولید است و می‌تواند تا پایان سال، ثبات بیشتری را به همراه داشته باشد.

او همچنین اظهار داشت: در اواخر سال گذشته، حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار از کشورهای مختلف وارد می‌کردیم.

صدیق پور با تأکید بر اهمیت توجه به اقتصاد صنعت طیور، گفت: تولیدکنندگان در شرایط دشواری در نقاط مختلف کشور فعالیت می‌کنند و لازم است که این فعالیت‌ها از نظر اقتصادی با بازدهی مناسبی همراه باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته با مشکل تامین سویا مواجه بودیم و مجبور بودیم این نهاده را به قیمتی دو برابر نرخ مصوب تهیه کنیم. اما اکنون با فراوانی این نهاده‌ها روبرو هستیم و شرایط تولید بهبود یافته است. امیدواریم این وضعیت را در آینده نیز حفظ کنیم.