banner
زمان مطالعه: 3
۱۴۰۳/۰۷/۰۱

امنیت غذایی با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ارتقا می‌یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید فارس اعلام کرد که از آغاز فصل برداشت گوجه‌فرنگی در مردادماه امسال، تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن از این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله امارات متحده عربی و قطر صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری "صنعت غذا و کشاورزی" و به نقل از ایرنا، ارسلان صالحی بیان کرد: امسال بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۹۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

وی افزود: فرآیند برداشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان از مردادماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت. با پشتیبانی‌های دولت، امکان صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای خارجی فراهم شده است.

صالحی اشاره کرد که کشاورزانی که قصد صادرات محصول خود را دارند باید از طریق سامانه "سانکا" و افرادی که تمایل به عرضه محصولات در بازارهای داخلی دارند از طریق سامانه "سبک" اطلاعات مربوط به محصول خود را ثبت کرده و کد شناسه سلامت دریافت کنند.

او تصریح کرد: علاوه بر فرصت‌های صادرات، وجود کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی در شهرستان‌های همجوار، فرصت مناسبی برای فروش محصولات تولیدی به کشاورزان فراهم کرده است و به توسعه این محصول در شهرستان کمک می‌کند.

صالحی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان تأکید کرد و افزود: با گسترش صنایع تبدیلی و مشارکت کشاورزان در این بخش، می‌توان به افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد برای کشاورزان دست یافت و از خروج محصولات به صورت خام جلوگیری کرد.

شهرستان اقلید با داشتن دشت‌های حاصلخیز آسپاس، طغر، نمدان و بکان در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.