banner
زمان مطالعه: 3
۱۴۰۳/۰۵/۱۴

خرید تضمینی گندم در آستانه رسیدن به ۱۰ میلیون تُن قرار گرفت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش ۱۷ درصدی خرید گندم از کشاورزان کشور خبر داد و اعلام کرد که خرید گندم داخلی تا صبح امروز به ۹ میلیون و ۸۴۹ هزار تُن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد اظهار داشت که احتمالاً تا فردا میزان خرید گندم از کشاورزان از مرز ۱۰ میلیون تُن عبور خواهد کرد. وی افزود: میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته با افزایش یک میلیون و ۴۰۹ هزار تُنی روبرو بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری‌شده از کشاورزان تاکنون به ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده، خاطرنشان کرد که این مقدار نسبت به سال گذشته با افزایشی برابر ۴۷ هزار میلیارد تومان، رشدی ۳۷ درصدی داشته است.

راد تصریح کرد که استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان و کرمانشاه در صدر خرید گندم قرار دارند و در مجموع ۵۲ درصد از گندم کشور از این ۵ استان خریداری شده است. وی همچنین اشاره کرد که استان‌های همدان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، لرستان و ایلام نیز بیشترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت که رشد خرید گندم در استان‌های گلستان و اصفهان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است. وی افزود: پس از این دو استان، به ترتیب استان‌های مرکزی، همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بیشترین رشد را در خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ داشته‌اند.